Terma dan Syarat

Abdel & Coptokil
(ABDEL SDN BHD 1366391-H)

Terma dan syarat ini terpakai kepada semua pelanggan Abdel & Coptokil yang membuat tempahan melalui Laman Web, Whatsapp, Instagram, Panggilan Telefon atau E-mel.
Pelanggan dianggap bersetuju menerima terma dan syarat seperti berikut:

PERKHIDMATAN PEMBERSIHAN MENDALAM FABRIK, PEMBASMIAN KUMAN DAN PERKHIDMATAN KAWALAN PEROSAK
1. Tempahan minimum untuk setiap tempahan ialah RM160.
2. Abdel & Coptokil mempunyai hak untuk membuat pengaturan yang berbeza daripada sebut harga awal jika terdapat perubahan mendadak dalam sebut harga mengikut keperluan pelanggan.
3. Sebarang perubahan dalam sebut harga akan dibincangkan bersama pelanggan sebelum meneruskan perkhidmatan.
4. Jika premis pelanggan berada di tingkat atas dan tidak mempunyai sebarang perkhidmatan lif, caj tambahan sebanyak RM30.00 akan dikenakan kepada pelanggan ( kutipan tunai oleh pasukan operasi). Jika bayaran letak kereta dikenakan di premis pelanggan, Abdel & Coptokil mempunyai hak untuk menuntut caj bayaran letak kereta kepada pelanggan.
5. Bagi perkhidmatan cucian dalaman fabrik, Abdel berhak untuk tidak meneruskan perkhidmatan sekiranya barangan tersebut tidak sesuai untuk dibersihkan. Kami tidak akan meneruskan kerja pembersihan jika ketiadaan akses air dan soket elektrik atau jika terdapat sebarang gangguan daripada syarikat lain semasa perkhidmatan pembersihan.
6. Bagi perkhidmatan kawalan perosak, Coptokil berhak untuk tidak meneruskan perkhidmatan sekiranya keadaan rumah berbeza daripada yang telah diterangkan semasa perbincangan dengan wakil syarikat kami. Kami tidak akan meneruskan kawalan perosak sekiranya terdapat sebarang gangguan daripada syarikat lain semasa perkhidmatan. Sekiranya keadaan rumah berbeza daripada apa yang telah diterangkan semasa perbincangan dengan wakil syarikat kami, Coptokil akan terus menghubungi pelanggan untuk membincangkan langkah seterusnya yang boleh diambil.
7. Bagi perkhidmatan pembasmian kuman, Abdel berhak untuk tidak meneruskan perkhidmatan jika tiada palam elektrik atau jika terdapat sebarang gangguan daripada syarikat lain semasa perkhidmatan pembasmian kuman. Semasa perkhidmatan, pelanggan perlu berada di luar premis dan hanya memasuki premis semula selepas 30 hingga 40 minit. Pasukan Abdel akan memakai PPE penuh semasa perkhidmatan (kes khusus) dan kami tidak akan bertanggungjawab jika pelanggan tidak mematuhi peraturan dan memasuki premis semasa perkhidmatan nyah kuman.

TEMPAHAN DAN PEMBAYARAN
1. Tempahan perlu dibuat sekurang-kurangnya 3-5 hari lebih awal sebelum perkhidmatan pembersihan, pembasmian kuman dan kawalan perosak.
2. Bayaran penuh perlu dibuat untuk tempahan bawah RM5000. Deposit 50% dikenakan untuk pesanan melebihi RM5000.
3. Bayaran perlu dibuat pada hari tempahan yang sama untuk pengesahan perkhidmatan.
4. Pembayaran boleh dibuat melalui platform dalam talian (Yezza, saluran perbankan syarikat, dan QR Pay).
5. Pembayaran boleh dibuat melalui cek kepada Abdel Sdn Bhd setelah kerja selesai. Untuk pembayaran cek, pelanggan perlu bertanggungjawab terhadap tindakan undang-undang jika cek ditolak.
6. Bagi pelanggan korporat yang menerima invois daripada Abdel Sdn Bhd, bayaran perlu dibuat dalam 30 hari selepas tarikh perkhidmatan selesai. Adalah disahkan bahawa pelanggan bersetuju untuk membayar caj kelewatan pembayaran selepas menerima invois; dalam jumlah yang mewakili pembayaran terkumpul yang perlu dibuat.
7. Kami hanya menerima bayaran dalam Ringgit Malaysia sahaja.

ADUAN DAN TUNTUTAN
1. Pelanggan yang tidak berpuas hati perlu membuat aduan rasmi kepada wakil khidmat pelanggan Abdel & Coptokil dalam tempoh 24 jam selepas perkhidmatan selesai.
2. Untuk pembersihan dalam fabrik, pembasmian kuman dan kawalan perosak, pelanggan perlu hadir sebelum dan selepas perkhidmatan bagi memastikan semakan kualiti dapat dibuat. Jika pelanggan tidak berpuas hati dengan keputusan semasa perkhidmatan atau membuat aduan dalam 24 jam selepas perkhidmatan selesai, pelanggan layak untuk meminta sesi ulangan.
3. Abdel & Coptokil tidak akan menerima sebarang aduan yang dibuat selepas lebih daripada 24 jam selepas perkhidmatan selesai.
4. Kami menerima aduan dalam bentuk aduan bertulis (surat, e-mel, Whatsapp) atau panggilan telefon terus ke pejabat kami. Aduan perlu dibuat dalam tempoh 24 jam selepas perkhidmatan selesai.
5. Pelanggan perlu mengalihkan barang yang mudah pecah ke tempat yang lebih selamat. Abdel & Coptokil tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kehilangan. Jika terdapat sebarang masalah semasa perkhidmatan, ia perlu dinyatakan semasa kami berada di premis.
6. Abdel tidak melakukan sebarang perkhidmatan pemulihan untuk fabrik, oleh itu pengembalian warna fabrik TIDAK DIJAMIN. Pelanggan perlu faham bahawa warna kusyen dan permaidani akan kelihatan tidak sekata selepas dibersihkan kerana barang tersebut sudah lama. Lampu UV akan membuat warna menjadi pudar dan pembersihan tidak akan mengembalikan warna asal barang. Kesan air yang dah lama mungkin tidak akan muncul sebelum dibersihkan kerana ada kekotoran pada permukaan kain yang menutupinya dan kesan itu mungkin tidak dapat ditanggalkan sepenuhnya. Walau bagaimanapun, Juruteknik Abdel akan mencuba yang terbaik untuk memberikan hasil yang baik tetapi pelanggan perlu memahami batasan ini yang ada dalam kebiasaan semua operasi perkhidmatan pembersihan. Keputusan selepas pembersihan mungkin berbeza untuk setiap pelanggan. Ini semua bergantung kepada faktor-faktor yang disebutkan di atas.
7. Jika terdapat sebarang kerosakan pada harta pelanggan, Abdel akan cuba memperbaikinya mengikut persetujuan bersama pelanggan.
8. Abdel & Coptokil tidak akan bertanggungjawab untuk: Kelewatan untuk sesi servis akibat trafik sesak (kesesakan/kemalangan), kerosakan mesin, servis yang tidak betul akibat kekurangan bekalan elektrik atau sumber air, atau jika terdapat pihak ketiga yang menyebabkan servis perkhidmatan tergendala .

KEPUASAN PELANGGAN
1. Bersetuju bahawa pelanggan tidak layak untuk menerima semula wang pengembalian penuh setelah pembayaran dilakukan.

2. Pelanggan yang tidak berpuas hati perlu membuat aduan rasmi kepada Abdel & Coptokil dalam tempoh 24 jam selepas perkhidmatan selesai. Untuk pembersihan dalaman fabrik, pelanggan perlu hadir sebelum dan selepas perkhidmatan bagi memastikan semakan kualiti dapat dibuat. Jika pelanggan tidak berpuas hati dengan keputusan semasa perkhidmatan pembersihan atau membuat aduan dalam masa 24 jam selepas perkhidmatan selesai, Abdel akan membuat servis ulangan kepada item bergantung pada kekosongan slot yang ada. Oleh itu, pelanggan perlu memberi kebenaran kepada Abdel Technician untuk mengulangi perkhidmatan. Abdel tidak akan menerima sebarang aduan yang dibuat selepas lebih daripada 24 jam selepas perkhidmatan selesai.

3. Abdel tidak akan melakukan lebih daripada satu pengulangan pembersihan.

PEMBATALAN PERKHIDMATAN
1. Pelanggan layak membuat pembatalan perkhidmatan 48 jam sebelum sesi yang dipersetujui.
2. Pelanggan bersetuju untuk membayar 20% daripada jumlah asal yang dibayar sebagai yuran pembatalan, jika pembatalan dibuat dalam masa 24 jam dari masa dan tempat yang dipersetujui.
3. Pelanggan bersetuju untuk membayar 20% daripada jumlah asal yang dibayar sekiranya Juruteknik Abdel & Coptokil dilarang memasuki premis, pelanggan tidak hadir di premis untuk membolehkan servis dilakukan; tiada sumber air atau elektrik di dalam premis atau jika terdapat sebarang masalah dengan kunci pelanggan.
4. Jika sebarang deposit dibayar untuk pengesahan perkhidmatan, pelanggan bersetuju untuk membayar 20% daripada jumlah yang dibayar sebagai yuran pembatalan.

Abdel & Coptokil mempunyai hak untuk menukar terma dan syarat ini tanpa notis awal.

Untuk tempahan perkhidmatan, ianya boleh dilakukan melalui laman web kami di www.abdel.com.my, dan www.coptokil.com,. Untuk rujukan atau pertanyaan sila hubungi perkhidmatan pelanggan kami di 03-3850 2335 (waktu pejabat) dan bercakap melalui perunding jualan kami.

Abdel & Coptokil akan cuba melayani perkhidmatan pelanggan kami untuk tempahan, namun operasi perkhidmatan adalah terhad kepada had operasi kami yang tersedia